25 Temmuz 2014 Cuma

Slovakya Vize + Oturma İzni Hakkında Kapsamlı Bilgi

DİKKAT!! Bu yazı 2014 yılında yazılmış olup, günümüzde bu süreçlerin değişmiş olma ihtimali yüksektir. Sadece fikir vermesi açısından tutulmuştur.




Slovakya, Erasmus+ programı dahilinde diğer ülkelere nispeten daha az öğrenci kabul ettiğinden dolayı Erasmus ile ilgili diğer ülkeler gibi bir bilgi yoğunluğuna ulaşmak elverişli değil. Bu nedenle böyle bir blog ile bundan sonraki Slovakya yolcularına bir nebze yardımcı olabilmek adına elimden geldiğince bilgiler sunmaya çalışacağım.




Erasmus programına kabul edildiniz, tercihlerinizi yaptınız ve Slovakya'yı kazandığınızı öğrendiniz. Yapacağınız ilk işlem pasaport çıkartmak olacak. Erasmus programı kapsamında yurt dışına çıkacağınız için pasaport harcından muaf olacaksınız. Bunun için üniversitenizden bir yazı alacak ve bunu Vergi Dairesi'nde onaylattıktan sonra Emniyet Müdürlüğü'nde pasaport başvurunuzu yapacaksınız.


Kazandığınız üniversitenin web sayfasındaki açıklamaları iyi takip edin. Üniversiteden üniversiteye değişen bir takım formlar ve Learning Agreement dolduracaksınız ki bu konuda üniversiteniz dış ilişkiler yetkilileri ve koordinatörleriniz size gerekli desteği sağlayacaklardır.


Bu noktada pasaportunuzun olduğu/ çıkarttığınız, Slovakya'daki üniversiteye kabul şartlarını yerine getirdiğiniz varsayımı ve heyecanla beklediğiniz Kabul Mektubu'nun Slovakya'daki üniversitenizden geldiği varsayımı altında;
Geriye Schengen vizesi için konsolosluğa başvurmak kalıyor. Ben İstanbul Başkonsolosluğu'nda işlemlerimi tamamladım, dolayısıyla yazının geri kalanı İstanbul Başkonsolosluğu ile ilgili olacaktır. Başkonsolosluğa erişimi mail üzerinden sağlıyoruz. (cons.istanbul@mzv.sk)  


Ben de bu adrese gerekli evraklar için mail attığımda aşağıdaki yanıtı aldım. Burada yazılan belgelerin dışında başka bir belge istemediler. İşinizi sağlama almak için mail atın. Belgelerinizi tam ve eksiksiz olarak teslim etmelisiniz. Apostilli diyorsa apostilli, çevirili diyorsa çevirili, orjinal diyorsa orjinal. Burada belirtilenlerden herhangi bir eksiğiniz yoksa olay tamamdır. 



Konsolosluğa Vize+ Oturma izni için başvuru yapıyorsunuz. Sadece vize almak yetmiyor Slovakya 3 ayı geçen ziyaretler için sizi oturma iznine tabi tutuyor. Sadece vizeye başvurup oturumu Slovakya'dan da alabilirsiniz ama bunu Konsolosluk dahil kimse tavsiye etmiyor çünkü orada sıkıntılı bir süreçmiş. Mutlaka Türkiye'den başvurun. Erasmus öğrencisi için belirli bir prosedür var. Vize ve oturma iznine başvuru aynı anda gerçekleşiyor. Sizden bu evrakları isteyip kontrol ediyorlar, eğer tamamsa doldurmak üzere 1-2 form veriyorlar. Ücretleri de ödediğiniz zaman başvurunuz tamam. Bu arada yanınızda Euro olarak para bulundurun ve tam ve bozuk olarak bulundurun. Tüm belgelerinizi ve formlarınızı teslim aldıktan sonra size başvurunun sonucunun yani vizenin çıkacağı günü tahmini olarak söylüyorlar. Ben Salı günü başvurdum, bir sonraki Salı günü aldım. 




Çeviri işine gelirsek, İstanbul'da binlerce tercüme bürosu var. Arama motorunda bir gezintiye çıktığınız zaman İstanbul'un farklı noktalarında birçok tercüme bürosuna ulaşabilirsiniz. Tabi ki Slovakça diğer batı dilleri gibi yaygın bir dil olmadığı için her tercüme bürosunda çeviri yapılmıyor ya da kısa sürede teslim edilmiyor. Ancak ben İstanbul Valiliği karşısı, Gülhane parkı yakınındaki Evrensel Tercüme'ye yaptırdım. Burası Konsolosluktan uzak bir yer ama en uygun fiyat aldığım büro. Çeviri bir günde tamamlanıyor ancak tüm gününüzü harcamak zorunda kalabilirsiniz o yüzden planınızı ona göre yapın.  Yine de en hızlı tercüme ettiren bürolardan biri. Çevirilmesi gereken belgeler apostilli sabıka kaydı ve hibe yazısı olacak. Apostilin de çevrilmesi gerekli.


Konsolosluk Beşiktaş'ta, 4. levent civarı, Yapı Kredi Genel Müdürlüğü'ne yakın bir noktada. Beşiktaş Çilekli Spor Tesisleri civarında. Ben ilk gittiğimde metrobüse atlamış, Zincirlikuyu metrobüs durağında inmiş buradan bir taksiye atlamıştım. Ama metroyla ulaşanlar  Metrocity'nin önünden yürüyerek ulaşabilir, yakın.





ERASMUS ÖĞRENCİLERİ İÇİN
VİZE VE OTURUM İÇİN GEREKLİ BELGELER
 KONSOLOSLUĞUN İLGİLİ WEBSİTESİ VE E-POSTA ADRESLERİNDEN DOĞRULANMALIDIR


Uçak biletinizi önceden alırsanız, bildiğiniz üzere daha uygun fiyata alırsınız. Malum, yolculuk tarihi yaklaştıkça fiyatlar yükseliyor. Bratislava'ya Türkiye'den ulaşım genellikle Viyana üzerinden sağlanıyor. Biletinizi Viyana'ya alıp, havalimanından Bratislava'ya otobüs bulabiliyorsunuz. Diğer bir alternatif olarak Budapeşte'ye uçak biletinizi alıp yine otobüsle Bratislava'ya ulaşabilirsiniz. Ben biletimi Budapeşte'ye Pegasus'dan aldım. 1,5 ay önceden aldım ve Viyana uçuşlarından daha uygun fiyata denk geldi. Budapeşte'den Bratislava'ya ulaşım da Student Aceny otobüsleri ile 8-10 € gibi bir fiyatı var. 




Yurt dışı seyahat sağlık sigortasını da herhangi bir firmadan yaptırabilirsiniz. "30.000 €" kapsamlı yurt dışı seyahat sigortası dediğinizde hemen hemen her firma bu sigortayı yapıyor. Tabi fiyatlar değişiyor. Çeşitli sigorta acentelerinden fiyat alıp en uygun olanı tercih edebilirsiniz. Konsoloslukta bakacakları şey Slovakya'da bulunacağınız tarihler arasında bir seyahat sağlık sigortanız olup 30.000 € bedeli kapsamasıdır. 


Tüm işlemler tamamlandığında son olarak üniversitenize başvurup hibenizin yürütülmesi için sözleşme imzalıyorsunuz ve yolculuğunuzu beklemeye başlıyorsunuz. Bu süreçlerin başında olan arkadaşlara kolaylıklar diliyorum. İşinizi sağlama alıp, erkenden bu işleri halledip kafanızı rahatlatmanızda fayda var. Sonrasında müthiş bir tecrübe ve macera sizleri bekliyor olacak.




14 yorum:

  1. Hocam bilgileri çok net ve detaylı olmuş, teşekkürler. Tercüme için başvurduğunuz yeri söylemişsiniz ama sigortayı nerede yaptığınızı söylememişsiniz. Sigorta için önerdiğiniz bir yer var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sigorta için bir firma önermiyorum. Benim tavsiyem uygun olanı bulmak için sigorta acenteleriyle birebir görüşüp fiyat almanız. Çünkü bu fiyatlar değişken oluyor

      Sil
  2. Seyahat sağlık sigortasında 'uzun süreli poliçeler her bir seyahatte en fazla birbirini izleyen 92 gün süren seyahatler için geçerlidir' diye bir cümle var. Ben 180 günlük sigorta yaptırdım. Bu da yazıyor poliçede. Konsolosluktan geri çevirirler mi yoksa önemli birşey değil mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil, vize dönemini kapsaması dikkate alınır

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Vize işlemini bizim yerimize yapabilecek bir şirket var mi ?teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, benim gidiş işlemleriyle değil de Slovakya'yla ilgili bir sorum olacaktı. Benim gidebileceğim üniversite Matel Bej Üniversitesi Banská Bystrica'da. Slovakya'da ve özellikle burada İngilizce konuşulma durumu nedir acaba? Bir de burasıyla ilgili fazla bir şey bulamadım, bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Konsolosluğa Türkçe mi Ingilizce mi mesaj atıyoruz ?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, aralık 19 da vizem bitiyor oturma iznine birçok kez başvurdum ama geri çevrildiğim için belgeleri Türkiye'de tamamlatıyorum aralık 5 gibi oturma iznine tekrar başvurucam eğer oturma iznini alırsam vize tarihinin bir önemi kalır mı?Bir de dönem uzatmayı düşünüyorum bunun için Türkiye'ye dönüp vize için tekrar mı başvurmam gerekicek?

    YanıtlaSil
  9. Banka ve kqrt işlemleri nasıl oldu?

    YanıtlaSil
  10. Apostij ile ilgili sayfanızda backlink çalışması yapmak istiyoruz. Detaylar için lütfen marketing@protranslate.net adresinden iletişime geçin.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, seyahat sağlık sigortasını 90 günlük schengene uygun yaptırdım. Fakat kalacağım süre 1 subatla 6 temmuz arası ben ise 1 subatla 1 mayıs arası 90 günlük 30.000 euroluk yaptırdım. Bu durum vizede sorun yaratır mı ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil